• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Маленькі художники

/Files/images/художник.gif

14 «якщо» для розвитку творчості

1. Якщо ви вмієте любити себе як унікальну частинку великої Природи, Ви навчите цьому дітей.

Дитина, не спроможна себе любити, не може залишатись щирою. Без щирості неможлива творча свідомість.

* Пам'ятайте : «Наскільки приємною може бути людина, коли вона вміє бути собою»

2. Якщо Ви поважаєте і любите оточуючих, Ви навчите цьому дітей.

* Пам'ятайте : Повага передбачає відсутність насильства. В ній мається на увазі бажання, щоб інша людина росла і розвивалась такою, якою її визначила природа. Повага - це здатність усвідомлювати унікальну індивідуальність людини. Любов - акт давання : віддати свою радість,

3. Якщо Ви звертаєте увагу на достойності дитини і вірите в її можливості - Ви навчите її вірити в себе і отримувати перемогу.

* Пам'ятайте про першу формулу освіти «Ти все зможеш!»

4. Якщо Ви вмієте авансом дарувати похвалу і небайдужі до творчості дитини – в неї більше шансів відбутися.

* Пам'ятайте : «таланти виховуються заохоченнями»

5. Якщо Ви порівнюєте одну дитину з іншою, Ви блокуєте можливість розуміти і приймати іншу.

* Пам'ятайте : Порівнювати дитину можливо тільки з нею самою – сьогоднішню із вчорашньою.

6. Якщо Ви допоможете дітям відчути глибину сприймання, побачити навіть у маленькому предметі великий світ, навчите дивитись і бачити,

* Пам'ятайте : Високій культурі неможливо навчити, її треба увібрати в себе. Вона не тільки в логіці, вона в почуттях.

7. Якщо Ви пропонуєте дитині свободу і вчите нею користуватися - Ви підтримуєте в дитині енергії розвитку, пізнання і творчості.

* Пам'ятайте : Заборона для дитини - гальма, які зупиняють дії всіх цих енергій.

8. Якщо Ви разом з дитиною шукаєте рішення, а не перевіряєте, чи правильно вона намалювала, - Ви розвиваєте можливість творчого бачення і не засмічуєте сприйняття стереотипами.

* Пам'ятайте : Немає правильних і неправильних малюнків і фантазій! Дитина не помиляється, вона шукає свій шлях. Дуже велика небезпека для творчості - штамп.

9. Якщо Ви чекаєте в малюнку відображення не того, що бачить дитина, а як вона бачить і як відчуваєте, - Ви підтримуєте дитячу геніальність.

* Пам'ятайте : Дитина живе на іншому рівні – фізичному й емоційному – і відчувати як доросла людина – не може.

10. Якщо для Вас важливо те, як Ви відкрили, аніж те, що Ви відкрили, - Ви вчите дітей одержувати задоволення від пізнання.

* Пам'ятайте : Знання приходять тоді, коли Ви розумієте, як Ви зрозуміли. І Вам цікаво розуміти.

11. Якщо Ви не поспішаєте в спілкуванні з дітьми – Ви вилучаєте байдужість.

*Пам'ятайте : В спілкуванні з прекрасним мовчанням можна сказати більше, ніж словами.

12. Якщо діти працюють із цікавістю, вони застраховані від примушеної діяльності.

Примушення для дитини завжди стрес, при якому організм знаходиться в постійному напруженні.

* Пам'ятайте : Щоб захопити дітей, треба спочатку захопитись самому.

13. Якщо Вам не подобається малюнок дитини, не поспішайте давати негативну оцінку.

Невизнаний малюнок замикає особистість маленького художника.

* Пам'ятайте : Праця душі дитини заслуговує визнання. Похваліть авансом і спробуйте подивитись на малюнок очима дитини.

14. Якщо Ви радієте творчим успіхам дітей, Ви вчите їх радіти чужим перемогам.

* Пам'ятайте : Східна мудрість наголошує : «Поспішайте захоплюватись людиною, інакше ви пропустите радість».


ПАМ'ЯТКА/Files/images/imgres.jpg

Для виховання та розвитку дитини в образотворчій діяльності важливо:

1. Відвідувати художні музеї, виставки, дитячі театри та інші мистецькі заходи.

2. Обладнати удома куточок для образотворчої діяльності.

3. Визнати індивідуальність власної дитини.

4. Керуватися першою формулою особистісного виховання - ТИ ВСЕ МОЖЕШ!

5. Систематично формувати особистісну позицію сина чи доньки при сприйманні творів

образотворчого мистецтва.

6. Сприймати творчість дитини такою, як вона є.

7. Надавати дитині можливість самій вибирати для своєї роботи різні художні матеріали.

8. Підтримувати в дитині бажання творити, організовувати в родинному колі вернісажі.


/Files/images/малювання.gif

Ізотерапія – шлях до пізнання себе

Підготувалакерівник образотворчої діяльності Лобчук Л.О.

Якого кольору твій внутрішній світ?

Малювання, а також прикладні види мистецтв – одне з найпоширеніших напрямків арт-терапії. Ізотерапевти закликають людей відображати свої внутрішні переживання на папері як можна більш спонтанно. Висловити сподівання, проблеми, фантазії в образах набагато простіше, ніж розповісти про них. При створенні малюнка з людини знімається бар'єр самоцензури, відкривається дверцята в його підсвідомість. Також однією з найпоширеніших технік ізотерапії є зображення своїх снів. Зірочки і кружечки під час телефонних розмов теж могли б дати деяке уявлення про стан психіки людини.

А проаналізувати твій вибір кольору – взагалі справжнє свято для психотерапевта! Так, перевага синього означає прагнення до спокою, жовтого – до веселощів, зеленого – до знання. Червоний вказує на збудження і рішучість, налаштованість на перемогу. Чим не малюй - обов'язково видаси про себе всю таємницю!

УРОК: Візьми альбом, фарби або олівці, сядь там, де ти зможеш перебувати на самоті, і повністю розслабся. Коли твоя свідомість заспокоїться - спробуй поставити собі питання: «Як виглядає моє життя?» (Як варіанти: «радість», «смуток», «мій шкідливий сусід»). І почни малювати. Не обов'язково це має бути сюжетне зображення, можливо, просто красиві кольорові плями. А потім подивися і спробуй «розшифрувати» послання твоєї підсвідомості – про які проблеми вона сурмить. Хоча трактування не завжди буває вірним все одно, якщо на аркуші не з'явиться ряд фашистів або дохлі щури - його можна і не нести до психіатра.

Безумовно, це лише одна з вправ. Корисно також промальовувати всі свої проблеми, навіть самі негативні – так ми даємо вихід емоціям. Час від часу повертатися до старих і дивитися, наскільки вони трансформувалися. За допомогою арт-терапії можна відмінно працювати з конфліктними ситуаціями. До прикладу, якщо ви посадите свій страх або ворога в намальовану клітку - це вже набагато послабить напругу.

Способів малювання з дітьми є дуже багато. Сьогодні ми поговоримо про «Метод спалювання». Крім розвиваючого ефекту, він надає і благотворний корекційний вплив. Іншими словами, якщо дитину переслідують вікові страхи, викликані різними порушеннями в емоційній сфері (страх закритого простору, темряви, різних героїв телепрограм і т. д.), то позбутися від них або знизити їх вплив можна за допомогою ізотерапії.. Запропонуйте дитині намалювати те, що його лякає. При цьому ні в якому разі не можна обіцяти, що малювання позбавить від страху - завищене очікування негайного результату може тільки зашкодити. Можливо, малюнок не буде мати закінчений вигляд, але ж не всі дитячі страхи мають яскраво виражену природу. Найчастіше страх можуть викликати, здавалося б звичайні нам дорослим, предмети і явища. Дитина, в основному, боїться ні чогось конкретного, а сукупності явищ та чинників, які для нього набувають ірраціональний характер. Часто дитина не може пояснити свою тривогу словами, а от за допомогою малюнка йому це зробити значно простіше. Такі малюнки часто рясніють безліччю колірних плям і переплетенням ліній, таким чином, дитина зображує свої тривоги і страхи. Кожен елемент малюнка асоціюється з тим почуттям яке дитина відчуває в певній ситуації.

Що робити з малюнком? Деякі психологи радять "сховати страх". Наприклад, якщо малюк боїться собаки, то "посадіть" цю намальовану страшну собаку в клітку. Або Домалюйте елементи, які роблять цю собаку зовсім не страшною, напрмер гарний бант.

В інших випадках, після того як дитина виплесне свої негативні переживання на аркуш паперу, малюнок потрібно як слід пом'яти, помістити в вогнетривку форму і підпалити на очах у дитини. Як тільки папір з малюнком остаточно згорить, треба взяти чистий аркуш паперу, накрити їм сліди згоряння і ретельно протерти поверхню форми, зробивши, таким чином, відбиток. Вийшло зображення яке асоціюють з позитивним образом, який незмінно радує і приваблює дитину, а потім просто домальовують свій образ. Цей малюнок розміщують таким чином, щоб він якомога частіше потрапляв у поле зору малюка. Часто звертаючи увагу на таке зображення, дитина поступово відсторонюється від того, що викликало у нього негативні емоції. Такий спосіб терапії надає воістину чарівну дію на дітей з гострими формами емоційних розладів і, дітей, які не можуть розмовляти або виразно висловлюватися.

Малювання – це творчий акт, що дозволяє дитині відчути і зрозуміти самого себе, висловити вільно свої думки і почуття, звільнитися від конфліктів і сильних переживань, розвинути емпатію, бути самим собою, вільно висловлювати мрії і надії. Це не тільки відображення в свідомості дітей оточуючої і соціальної дійсності, але і її моделювання, вираження відношення до неї. Деякі вчені схильні розглядати малювання як один із шляхів виконання програми вдосконалення організму.

Малювання розвиває чуттєво-рухову координацію. Його перевага полягає в тому, що воно вимагає узгодженої участі багатьох психічних функцій.

Малюючи, дитина дає вихід своїм почуттям, бажанням, мріям, перебудовує свої відносини в різних ситуаціях і болісно стикається з деякими страшними, неприємними, травмуючими. Таким чином, малювання виступає як спосіб осягнення своїх можливостей і навколишньої дійсності, як спосіб моделювання взаємовідносин та вираження різного роду емоцій, у тому числі і негативних . Тому малювання широко використовують для зняття психічної напруги, стресових станів, при корекції неврозів, страхів.

«Художнє самовираження» так чи інакше, пов'язане із зміцненням психічного здоров'я дитини, а тому може розглядатися як значний психологічний і корекційний фактор. Використання ізотерапії у багатьох випадках виконує і психотерапевтичну функцію, допомагаючи дитині впоратися зі своїми психологічними проблемами, відновити її емоційну рівновагу чи усунути наявні в неї порушення поведінки. В даний час форми арттерапевиічної роботи з дітьми різноманітні. У деяких випадках ця робота має переважно "клінічний" характер. Як, наприклад, у випадку розумової відсталості, аутизму, грубих емоційних і поведінкових порушень у дитини і здійснюється в медичних установах або в спеціальних школах, або школах-інтернатах. В інших випадках арттерапевтична робота має скоріше профілактичний або "розвиваючий" характер, як, наприклад, у разі наявності у дитини легких емоційних і поведінкових розладів, або певних проблем психологічного порядку, і проводиться в звичайних школах або при соціальних центрах. Дитина використовує образотворчу діяльність як спосіб осмислення дійсності і своїх взаємин з нею. За малюнком можна судити про рівень її інтелектуального розвитку і ступеня психічної зрілості.

Слід враховувати, що образотворчий матеріал і образ є для дитини засобом психологічного захисту, до якого він вдається у важких для себе обставинах. Це пов'язано з можливістю образу більш-менш тривалий, час "утримувати" переживання, не даючи їм "виплеснутися" назовні, а так само з їх здатністю "дистанціюватися" переживання за рахунок механізму проекції. Тому образ може виступати для дитини своєрідним "контейнером" ("накопичувачем") всередині якого, складні переживання дитини, можуть зберігатися до тих пір, поки він не зможе усвідомити або "взяти" їх. "Захисна" функція ігрового простору, матеріалу та образотворчого образу пропонує також те, що вони забезпечують можливість регресу психіки і тим самим необхідний ступінь "відкритості" дитини для психотерапевтичної роботи. Регресія і відображення регресивного матеріалу (досвіду, ролей, ситуацій) в образотворчому процесі ведуть до взаємодії з цим матеріалом і його поступової реінтеграції. При всьому різноманітті різних форм арт-терапевтичної роботи та значні відмінності між окремими групами дітей, їм усім властиві деякі загальні особливості, які необхідно враховувати. Одна з цих особливостей полягає в тому, що діти в більшості випадків не можуть у вербалізації своїх проблем і переживань. Невербальна експресія в тому числі, образотворча, для них більш природна. Слід брати до уваги й те, що діти більш спонтанні і менш здатні до рефлексії своїх почуттів і вчинків. Їх переживання "звучать" у зображеннях більш безпосередньо, не пройшовши "цензури" свідомості. Тому їхні переживання, викарбувані в образотворчій продукції, легко доступні для сприйняття та аналізу.


ПИСАНКА

Не встигла писанка відкотитись від села, коли її наздогнала дівчинка. “Я чула, як ти розмовляла з півнем, і хочу тобі дещо розповісти, - промовила вона. – Одного разу я захворіла, бо довго гралася під дощем. Моя бабуся, яка багато знає і вміє, узялася мене лікувати. Вона частувала медом і відваром з гілочок сосни. Я дуже швидко видужала. Бабуся розповідала мені про трави, які лікують, і навчила мене зображати їх на писанках. Тепер я розмальовую писанки соняшником, гілочками верби і сосни. Такі писанки допомагають одужати. Я хочу, щоб ти розповіла про це всім добрим людям і щоб вони не хворіли, а якщо вже таке сталося, то щоб знали, як вилікуватись.”
На цьому писанка попрощалася з дівчинкою, яка повернула додому.

/Files/images/kartinki/kar.gifОдного разу завітало яйце в село, в якому чомусь було дуже тихо і сумно. Воно запитало в дерева, що понуро стояло над засохлим джерельцем : “Що сталося ?” Важко зітхнуло дерево і промовило : “Уже півроку, як нашу землю покинула радість. Наше село минають дощі, вітри видувають насіння з землі, а сонце палить так, що висохли і річка і джерела, навіть у ночі дуже спекотно. Люди довго намагалися зарадити лиху, все сіяли та сіяли нове насіння, але марно ... Тепер сходи кволі й безсилі, а все, що залишилося з минулих урожаїв, віддають дітям. Але що буде далі ?” Знову зітхнуло дерево і ще більше похилилося. Сумно стало яєчку від такої розповіді. Вирішило воно негайно допомогти.

В одному маленькому дворику в пісну гралися діти. Вони були тихі і невеселі. Яйця покотилося до них і почало качатися по піску. Здивовані дітки побачили, що після яєчка залишається слід, схожий на ромб. Потім воно почало підскакувати, і в центрі ромба з’явилися великі крапки. Яєчко покотилося ще раз, залишаючи на піску довгу пряму лінію, і завершило малюнок короткими відростками від тієї лінії. Лінія стала схожою на грабельки, що стояли біля клуні.
Діти повеселіли і почали малювати на піску ті самі знаки. І – сталося диво. Загримів грім, насунули темні хмари, пішов рясний дощ. Дерево розпрямило своє гілля, джерельце наповнилося водою, а на грядках почали прокльовуватися парости. З хат повибігали здивовані люди, вони раділи і танцювали і танцювали під дощем. Діти розповіли батькам, що сталося, показали їм яйце. Усі були дуже вдячні йому.
Одна жінка узяла яєчко, віднесла додому і намалювала на ньому ті ж знаки, що були на піску. Ромб – то символ землі, крапки – насіння, а грабельки – символ дощу. Наше яєчко стало таким гарним ! Задоволене тим, що воно стало тепер писанкою, помандрувало далі.

Коли наше гарненьке яєчко побувало в наступному селі, воно здивувалося тому, що побачило : і дорослі, і діти весело всміхалися, сади і поля зеленіли, достигали овочі і фрукти. Люди з радістю працювали біля своїх садів. А їхні будиночки милували око квітами та півниками на стінах. У всьому відчувався такий спокій і щастя, що забувалося все погане і зле.

В одному дворі серед курей горло походжав півень. Писанка підкотилася до нього і запитала “У чому причина такої радості й щастя ?” Півень глянув на неї згори й розповів : “У нашому селі завжди жили працелюбні люди, завжди панували любов і спокій. Добро, злагода, здоров’я стояли традицією. А ще з давніх – давен наші селянки розмальовують писанки. На них вони зображують знаки – символи здоров’я і довголіття. Щоб ніхто не зворів, на яєчках малюють сонечко, ружу, рибку, оленя.
А безконечник сприяє тому, щоб наші люди жили довго, щоб нещастя не приходило до них і щоб у пасічників був гарний медозбір. У кожному домі розписують і зберігають писанки. А за тим, щоб завжди були яєчка, слідкуємо ми “півні”.
І півень знову гордо почав походжати серед курей. Ось таке щасливе місце зустріла наша писанка на своєму шляху. Попрощавшись із півнем, вона весело покотилася далі зеленими лугами.

Писанка завітала до одинокої кралі. Вона підкотилася до її будинку і постукала у двері. На стукіт вийшла дівчинка. Вона побачила гарненьку писанку, здивувалася й запитала, навіщо та завітала до неї. Наша писанка відповіла : “Я знаю, що ти довго вже чекаєш кохання, але не можеш зустріти того, хто зачарує твоє серце. Послухай мене уважно і зроби так, як я пораджу. Я була звичайним яєчком, а стало писанкою, і малюнки не прості, то знаки – символи, які намалюєш на яєчку символи кохання, то відразу зустрінеш своє щастя”. – “Що ж то за символи ?!” – зацікавилася дівчина. “З давніх – давен символом кохання вважається голуб, - продовжувала писанка, - не знайдеш у світі такої пари, як пара голубів. Якщо хочеш мати щасливу сім’ю, то намалюй голубів на дубі. Кохання символізує й смерека. Для того, щоб дізнатися, через скільки років дівчинка вийде заміж, питають про це в зозулі. Тому і зозуля є символом кохання. А щоб бути завжди в парі з коханим, малюють квіти з парними пелюстками.” Вислухала все дівчинка і почала розписувати писанки. Минуло небагато часу, як завітав до її оселі красень на вороному коні. Юнак і дівчинка покохали один одного, і наша писанка була почесним гостем на їхньому весіллі.

Так наша писанка найшла собі нову подружку теж писанку. Котилися вони через села і міста, і всюди їх радо зустрічали. Одного разу побачили вони в полі багато людей. Чоловіки та жінки, старі та малі готували землю для посіву. Працювали легко, швидко і весело. Вирішили писанки не заважати людям і покотилися до села, сподіваючись розпитати в когось, звідки така сила і витривалість. Завітали до найпершої оселі, їх зустріла немолода вже жінка, яка саме розписувала писанку. Зраділа вона гостям, запросила до хати і розповіла про те, що їх зацікавило. “Якщо ви пройдетесь вулицями нашого села. То побачите коло кожного двору калину та вербу, а все наше сільце оточують дуби, - почала жінка. – Далекі наші предки вірили в чарівну силу дерев і передали цю силу нам. Як тільки відвару листя калини та верби. Те листя дає жіночу силу, жінка стає потім гарною дружиною і народжує здорових дітей. Коли народжується хлопчик, на його честь саджають буд. І купають немовля в настої з дубового листя. Саме зараз я малюю на писанці дубовий лист і подарую її синові, щоб його сила не вичерпувалася. Писанки із калиновим, дубовим листям та гілочками верби обмінюються навесні всі мої односельчани. Не дивуйтесь тому, що ви бачили; Доки будуть наші писанки і стоятимуть дуби – сила наша не послабне.”
Ось що розповіла жінка і подарувала нашим друзям ще одну супутницю – писанку з дубовим листям.

Кiлькiсть переглядiв: 899

Коментарi

  • Johnnyencof

    2017-07-17 19:10:46

    Hello. And Bye....

  • DomingoRib

    2017-02-27 14:01:37

    gq5630ok1907jf7098 [url=http://viagraon.click]buy real viagra online[/url]...

  • DomingoRib

    2017-02-27 11:31:31

    sd8303ja340me1066 [url=http://viagraon.click]viagra on line no prec[/url]...

  • DomingoRib

    2017-02-27 04:06:08

    xe7336xw936ex6979 http://cytotecon.review where to buy misoprostol online...

  • DomingoRib

    2017-02-27 02:52:41

    mq9441bp902gx7070 http://viagraon.click how to use viagra for best results...

  • DomingoRib

    2017-02-26 04:13:25

    au2469tj3410kq6674 http://canadapharm.review online pharmacy without a prescription...

  • JesseHoups

    2017-02-23 05:54:10

    5571 http://buygenericrx.men get viagra prescription online...

  • JesseHoups

    2017-02-23 00:09:45

    8011 http://buygenericrx.men cheap brand name viagra...

  • JesseHoups

    2017-02-22 09:51:15

    6505 http://buygenericrx.men viagra 100mg dosage...

  • PharmDrect

    2017-02-22 02:09:19

    i http://canph01.com canada pharmacy drugs prices http://pharmacycanada.review cheap medications http://canadianpharmacy.review canadian pharmacy online...